w i f u e
about bias stuff link home skins twitter facebook follow blogskins
Pru BSN Ummah-SEMUA dalam SATU!!!!
Thursday, 16 June 2011 | 06:46 | 0 comments

Setiap muslim dan muslimah pastinya mempunyai impian untuk melengkapkan rukun kelima Islam iaitu mengerjakan ibadah Haji. Namun, tidak semua mampu di mana akhirnya harapan hanya tinggal harapan dan impian terkubur begitu sahaja. Ini kerana salah satu faktor besar menyumbang kepada kegagalan mengerjakan haji adalah kekurangan dana untuk menampung kos mengerjakan haji yang kini mencecah RM10,000 seorang! Dan pastinya kos ini akan terus meningkat mengikut faktor-faktor yang menyumbang kepada kenaikannya seperti harga minyak dan lain-lain.
Untuk memenuhi harapan dan impian anda, maka lahirlah Prudential BSN Takaful Ummah.  Kini dengan pelan yang dinamik iaitu semuanya diletakkan dalam satu pelan ini.

Apa Itu Prudential Bsn Takaful Ummah (PruBsn Ummah)?
Prudential Bsn Takaful Ummah (Prubsn Ummah) adalah satu pelan yang unik untuk membantu anda untuk merealisasikan impian dan harapan anda untuk ke tanah suci Mekah. Ia bukan sahaja melindungi dan menyediakan anda simpanan untuk masa depan, malah ia membantu anda sebagai seorang muslim dan muslimah melalui ciri-ciri uniknya seperti elaun Haji, Badal haji, manfaat berganda dan penulisan wasiat Islam dan jika anda menyertai prudential bsn takaful ummah (prubsn ummah) anda mungkin melayakkan diri untuk menerima BONUS LOYALTI.

Manfaat-manfaat Prudential Bsn Takaful Ummah (pruBsn Ummah)


1- Manfaat Berganda akan dibayar sekiranya meninggal dunia atau hilang upaya kekal semasa menunaikan Haji/Umrah.
2- Sekiranya ajal anda cepat atau meninggal dunia sebelum dapat menunaikan haji atau anda disahkan hilang upaya kekal sebelum dapat menunaikan haji Kewajipan haji anda akan di tunaikan melalui Upah Haji.
3- Pengeluaran simpanan boleh dilakukan bagi menampung keperluan Haji anda.
4- Wang tunai tambahan bernilai RM 2,000 untuk manfaat khariat kematian.
5- Bonus Loyalti sebagai elaun haji.
6- Melindungi anda apabila anda dikenalpasti menghidap penyakit kritikal.
7- Wariskan kekayaan anda kepada orang-orang yang anda sayangi menerusi penulisan wasiat islam.
Siapa Yang Layak Untuk Menyertainya?
Anda berumur di antara 19-60 tahun layak untuk menyertainya.
PruBsn Ummah Secara Ringkas
Panjang Umur ==> Keluarkan Simpanan untuk pergi menunaikan Haji.
Penyakit Kritikal ==>> Duit Rawatan diberikan + Sijil Percuma dan Keluarkan Simpanan Pergi Menunaikan Haji.
Meninggal Dunia ==> Jika Di Malaysia = Jumlah Perlindungan + baki simpanan + Upah haji (PruBSN Tanggung).
Meninggal Dunia Di Mekah ==>> 2 kali perlindungan + Baki Simpanan + Upah Haji
Secara Perbandingan…

Tabung Haji Bank/ASB PruBSN Ummah
Simpanan Ada Ada Ada
Rawatan Penyakit kritikal Tiada Tiada Ada
Badal Haji (Upah Haji) Tiada Tiada Percuma
Gantian pendapatan kepada keluarga Tiada Tiada Ada
Gantian pendapatan Hilang Upaya Tiada Tiada Ada
Khairiat Kematian (Pengebumian) Tiada Tiada Percuma
Bonus Loyalti Tiada Tiada Ada
Gantian Pendapatan Berganda Tiada Tiada Ada

Kelebihan-Kelebihan Lain PruBsn Ummah
  • Sara Hidup Diri Sendiri
  • Sara Hidup Keluarga
  • Simpanan Bertambah
  • Tabung Kecemasan (Untuk Rawatan)
  • Pengecualian Cukai ( Sehingga RM6,000)
  • Haji Terjamin
  • Dan Banyak Lagi!
Untuk Keterangan Lanjut Mengenai PruBSN Ummah ..Sila hubungi saya di…
Phone : NAJHAN SAFUAN:012-5041554
fb:Najhan Safuan
PELABURAN TERBAIK DI ABAD INI.....
Friday, 13 May 2011 | 19:14 | 0 comments


Assalamualaikum

Kwn dok pikir2..
nape ada org pening pasal ASB..
buat loan byr smpai 20thn..
sedangkan ada option lain
yg lebih baik dr tu..
Sebagai PLAN PERSARAAN kita

Mcm ni lah..
saya citer serba sedikit ya..

Nama plan ni ialah PruCash Double Reward
Pendek kata korang akan dpt double lah benefitnya

So, saya pendekkn citer
kwn buat satu contoh ya..

Umur : 34thn
Term : 25thn (*sedang elok la korang bersara klu skrg umur 30)
Sum Assured : rm20k
Monthly : RM683.85 (lbh kurang mcm byr keta sebulan je)
Berapa lama: 5 tahun je bayar!

FAEDAH!!!?
5 tahun pertama = tiap2 hujung tahun terima bonus RM600
tahun ke-6 hingga ke-25 = bonus jd Double iaitu korang akan terima RM1200 tiap2 hujung tahun.
sampai tempoh matang...
Nilai tunai yg korang akan dapat ialah RM288,000.00

So, mcmana?? Berbaloi tak pelan persaraan ni klu compare dgn simpanan ASB yg anda buat??

Ada lagi benefit??
Ya, anda juga dilindungi..
simpanan selamat
kalau trjadi apa2 pada korang,
anak2 korang boleh terus dpt bonus tu..
Berbaloi takk???

tak ada medical card?? add on je.. :D

Keterangan lanjut, sila hubungi:
Najhan Safuan (0125041554) / naj_mif@yahoo.com
KEPENTINGAN AKAUN SIMPANAN PRUDENTIAL....
Sunday, 8 May 2011 | 09:14 | 0 comments

Kenapa setiap individu perlu ada Akaun Simpanan Prudential Bsn Takaful?
Jawapan : Prudential Bsn Takaful menyediakan jaminan kewangan apabila seseorang ditimpa musibah 

Tahukah anda penyebab utama kematian di Malaysia kini?
Sedarkah anda kebelakangan ini ramai rakyat Malaysia menghidapi penyakit kritikal seperti jantung, kanser, strok dan sebagainya?
 


Tahukah anda jika seseorang menjalani rawatan penyakit kritikal di hospital swasta, berapakah anggaran kos perubatan?

Sedarkah anda bahawa sekiranya menghidapi sakit kritikal duit simpanan pelaburan untuk persaraan, duit simpanan untuk mengerjakan haji dan lain-lain duit simpanan akan hilang dengan sekelip mata kerana membiayai kos rawatan anda. Akibatnya anda terpaksa menyimpan semula. Bagaimana pula kalau tidak boleh bekerja atau hilang upaya?
Mengikut kajian :
a.      85% daripada rakyat MALAYSIA yang bekerja tidak mempunyai RM50,000 tunai
b.      14% pula boleh mengeluarkan RM50,000 tunai tetapi akan menghadapi masalah kewangan kemudian
c.       Hanya 1% boleh mengeluarkan RM50,000 tunai dengan mudah.
Tahukah anda bahawa walaupun seseorang tidak mempunyai RM50,000 di bank atau unit pelaburan amanah, mereka masih boleh mendapatkan rawatan selesa di Hospital Swasta?
Ya! AKAUN SIMPANAN PRUDENTIAL BSN TAKAFUL akan menyelesaikan masalah anda. Hubungi saya, Najhan @ 012 5041554 / naj_mif@yahoo.com. Saya akan membantu anda menyelesaikan beberapa masalah kehidupan dangan memjadikan simpanan sebagai satu habit insyaAllah.
KEPENTINGAN KAD PERUBATAN PADA HARI INI....
Monday, 2 May 2011 | 01:09 | 0 comments

MAJIKAN ANDA?.. Sampai bila agaknya?.. sampai pencen?.. adakah dia tanggung 100% kos perubatan?..mungkin tidak..

BERHUTANG? .. Dengan siapa?..keluarga terdekat?..sahabat handai?.. adakah yg sanggup keluarkan 10 ribu bulat2 utk anda?..mereka juga ada keperluan..dan mereka juga mungkin ingin membiayai perubatan mereka...

ALONG?... JANGAN JANGAN JANGAN...

MINTA DERMA? ... kalo anda bermuka tebal..masuk paper.. buat announcement.. tapi berapa lama mau cukup.. jangan pikir banyak laa.. RM30k jer laa.. boleh ker dapat dalam masa terdekat?sedangkan anda memerlukan rawatan segera...

Guna semua harta yang ada?.. Asb.. Akaun simpanan... Jual kereta.. Jual rumah.. Jual tv.. Elok2 dah ada simpanan dan harta.. Last2 lebur di hospital...

Ekonomi tengah meleset... Pada masa begini lah anda mencari alternatif bagaimana menjimatkan duit dan memelihara harta anda.
Dapatkan medical card takaful prubsn sekarang. Takaful bukan untuk orang kaya sahaja.. Takaful untuk mereka yang tiada harta dan simpanan yang cukup untuk menghadapi kemungkinan yang bakal terjadi di masa hadapan.jangan bertangguh..

Prudential BSN Takaful (satu akaun tiga fungsi utama)


Akaun 1
Digantikan pendapatan
> kematian
> hilang upaya

tabung kecemasan rawatan penyakit kritikal
> rawatan 36 penyakit kritikal
> wang ehsan..

Akaun 2pelaburan dan simpanan
> tabung persaraan kedua
> tabung pendidikan anak
> boleh dikeluarkan bila perlu.

Polisi percuma
> sekiranya mengidap penyakit kritikal
> kepastian penambahan simpanan (auto saving)

Akaun 3
tabung kecemasan
> medical card
> takaful puteri (wanita)
> takaful puteri plus

Elaun
> elaun hospital
> elaun mc
> elaun tahunan hilang upaya
> elaun tahunan penyakit kritikal
> tambahan gantian pendapatan sekiranya kemalangan
> tuntutan rawatan kemalangan
> dan banyak lagi...


7 kelebihan memiliki1. Menggantikan pendapatan yang hilang.
2. Pasangan dapat membayar hutang bagi pihak anda.
3. Tabung kecemasan disediakan ketika diperlukan tanpa meminta-minta.
4.Memelihara simpanan dari membayar bil rawatan.
5.Pendidikan dan masa depan anak-anak terjamin.
6.Menjaga nama dan maruah keluarga.
7.Impian tercapai walau apa pun yang berlaku.

7 kelebihan tidak memiliki.1. Hilang punca pendapatan selamanya
2. Pasangan menangung hutang anda.
3. Memohon bantuan untuk membayar rawatan.
4.Menggunakan simpanan untuk membayar bil rawatan.
5.Pendidikan dan masa depan anak-anak terjejas.
6.Nama dan maruah keluarga tercalar.
7. Impian tinggal impian.

Dengan serendah RM 100 anda akan dapat Medical Card bernilai
RM 500 000 serta simpanan.
Takaful Puteri istimewa buat Wanita
Sunday, 1 May 2011 | 08:10 | 0 comments

Pelan-pelan PRUlady meraikan keistimewaan seorang wanita.

Wanita dilahirkan dengan sifat-sifat yang menjadikannya tunggak kestabilan keluarga, bandar raya, negara dan benua. Inilah kelebihan mereka. Sebagai anak perempuan, kakak, teman wanita, ibu, isteri, anak saudara, ibu saudara, nenek dan sahabat, wanita banyak memainkan peranan yang berlainan sepanjang hayat mereka dan kesemuanya mempunyai tanggungjawab tersendiri. Inilah yang menjadikan wanita unik. Inilah yang menjadikan anda unik.

Sebagai seorang wanita, anda juga akan menghadapi beberapa cabaran kesihatan yang unik. Keadaan tubuh badan anda yang dicipta dengan keupayaan untuk melahirkan zuriat menjadikannya lebih kompleks. Ini bermakna anda boleh mendapat penyakit-penyakit yang unik kepada wanita.Perkara-perkara ini telah diabai atau diketepikan. Kami di Prudential amat menghargai keistimewaan anda sebagai wanita dan itulah sebabnya kami menawarkan pelan-pelan PRUlady kami – untuk memberi anda ketenangan fikiran bahawa walau apa pun yang tejadi, kesihatan dan kesejahteraan anda akan sentiasa dilindungi.


Pelan-pelan PRUlady kami menawarkan pelbagai manfaat yang memberi anda keselesaaan dan kesejahteraan.

Terdapat 2 plan yang berbeza mengikut keperluan berbeza iaitu PRUlady atau PRUlady plus
Kedua-dua pelan menawarkan tiga tahap jumlah yang diinsuranskan - RM50,000, RM100,000 atau RM150,000

PRUlady menawarkan Manfaat Penjagaan Wanita yang melindungi anda daripada penyakit-penyakit berkaitan wanita

PRUlady plus menawarkan Manfaat Penjagaan Wanita yang melindungi anda daripada penyakit-penyakit berkaitan wanita.
Manfaat Penjagaan Ibu yang melindungi komplikasi kehamilan dan penyakit-penyakit kongenital bayi.
Manfaat Peringkat Hidup untuk meraikan dua peristiwa penting dalam hidup wanita - perkahwinan dan kelahiran anak.

Penjagaan Wanita
(A) Tuntutan untuk mana-mana kejadian di bawah. 100% jumlah diinsuranskan akan dibayar.
Kanser berkaitan wanita:
Kanser Payudara atau
Kanser Uterus Serviks atau
Kanser Tiub Falopio atau
Kanser Ovari atau
Kanser Uterus atau
Kanser Vagina / Vulva
atau
Lupus Eritematosus Sistemik
dengan Lupus Nefritis (SLE)

(B) Tuntutan untuk satu daripada mana-mana kejadian di bawah. 30% drp jumlah yg diinsuranskan akan dibayar
Artritis Reumatoid atau
Pembedahan Rekonstruksi Payudara atau
Pembedahan Rekonstuksi Muka kerana kemalangan atau Graf Kulit kerana kebakaran atau kanser kulit atau
Karetakan Osteoporosis

Penjagaan Ibu
(A) Tuntutan utk satu drp mana-mana kejadian di bwh. RM10,000 akan dibayar.
Komplikasi kehamilan:
Penyebaran Penggumpalan Intravaskular (selepas hamil 7 bulan) @
Kehamilan Ektopik atau
Keguguran Lewat (dr hari ke 126 - 196 hari) atau
Kematian Fetus (slps hamil 196 hari) atau
Kematian Anak (dlm tempoh 30 hari selepas kelahiran)
(B) Tuntutan satu drp mana-mana kejadian di bawah. RM20,000 akan dibayar.
Penyakit-penyakit Kongenital bayi
Sindrom Down atau
Kecacatan Ventrikel Septum atau
Kecacatan Atrium Septum atau
Spina Bifida atau
Lelangit Rekah

Peringkat Hidup
Manfaat Peringkat Hidup dibayar bagi maksimum dua peristiwa. RM1,500 akan dibayar untuk setiap peristiwa.

Sama ada
(A) Tuntutan 1 peristiwa Perkahwinan dan 1 peristiwa Kelahiran Anak

atau

(B) Tuntutan 2 peristiwa Kelahiran Anak
Kenapa insurans takaful diperlukan....
| 08:03 | 1 comments

KEPENTINGAN TAKAFUL

Takaful merupakan satu alat kewangan yang diwujudkan untuk memenuhi keperluan sosial dan kewangan manusia. Semua orang berusaha keras mengumpul harta dengan harapan bahawa suatu masa nanti ianya boleh digunakan bila diperlukan kelak.

Kita seharusnya memerlukan persiapan di bawah sebagai tabung apabila kita tiada :-
1) Tabung perbelanjaan pengebumian, bil hospital dan perundangan
2) Tabung pelupusan hutang piutang
3) Tabung keperluan kecemasan untuk pewaris
4) Tabung untuk pinjaman perumahan dan sewa beli
5) Tabung pembiayaan perbelanjaan / penjagaan anak
6) Tabung pendidikan anak

Perkara yang perlu diambil perhatian adalah mampukah kita membayar bil hospital bernilai RM 500,000.00 apabila berlaku penyakit kritical kepada kita ? Inilah peranan peranan takaful sebagai alat kewangan paling canggih dan tertua pernah dicipta manusia.



CUBA TANYA DIRI ANDA SENDIRI SEJUJUR-JUJURNYA?

Adakah diri anda penting kepada keluarga dan anak-anak anda?
i) Bolehkah anda jamin yang diri anda tidak akan diserang kanser?
ii) Bolehkah suami anda menanggung sara hidup anda jika anda lumpuh?
iii) Bolehkah anda jamin kehidupan persaraan yang selesa?